יום שבת, 4 באפריל 2020

סיפורי חיות מסביב לעולם - אנג'לה מקאליסטר ואייטש


סיפורי חיות מסביב לעולם - אנג'לה מקאליסטר, איורים של אייטש
מאנגלית: עטרה אופק
A World full of animal stories 
Written by Angela McAllister
Illustrated by Aitch
הוצאת אגם 2020, 132 עמודים

עכשיו במיוחד, בשעה שאנחנו מסונפים בבתינו ורחוקים מהקטנים, כמה הייתי רוצה לספר להם סיפורים. 
כשלקחתי את הספר הזה לידי שִׂימחו אותי שני דברים בו: הראשון שמדובר בחיות. והדבר השני הוא שֶאֵלֶּה סיפורי עמים, ונושאים אתניים תמיד מסקרנים אותי וקרובים לליבי.
אספר לכם, ברשותכם, קצת על נדבי.
נדבי לימד אותי לאהוב את כל החיות. את כולן. הוא מתלבט אם הוא רוצה להיות וטרינר, למרות שהוא אוהב כל כך את החיות, כי הוא חושש שיצטרך להכאיב להם, ואז, אולי הן לא יאהבו אותו. מעל מיטתו יש פוסטר גדול עם מפת העולם בה מופיעות החיות השונות החיות בכל מדינה. זה מקסים מאד כשלעצמו אבל לא בגלל זה התכנסנו כאן.
נדבי התחפש השנה לטיגריס, ולימד אותי להבדיל בין סוגי הנמרים השונים. הצ'יטה - הברדלס - למשל, מאופיין בשני פסים בצידי פניו ולא ידענו למה. כאן בספר יש סיפור מעם הזולו המסביר מדוע מוכתמות לחיי הצ'יטה בדמעות. לא, אני לא אספר לכם, תקראו בעצמכם.

סיפורים נוספים, אגדות שעוברות מאב ואם לבת ולבן הם תבלין מיוחד שדווקא בעת הזו נותן טעם מיוחד ועושר צבעוני לסיפורי החיים שלנו, של ילדינו ונכדינו. 
הספר מחולק ליבשות, כאשר כל פרק יבשתי שכזה נפתח בשער ובו איורים של החיות הדרות ביבשת הזו. בכל יבשת יש סיפורים מהארצות והעמים שבה. והאיורים של אייטש - שפתיים יישקו. 
מורידה את הכובע בפני המתרגמת עטרה אופק שהשכילה לשמור על השפה המתאימה לסוג כזה של סיפורים שהם אגדות עַם שחיות עם כל דור, מיתוסים, מְשָלים... משהו אינטימי כזה, שמסופר בגובה העיניים.
(זוכרים את הסידרה האהובה סיפורי עמים? אגדות שמסופרות על ידי מספר סיפורים לכלבו?? ליתר ביטחון, כדי שתחושו על מה מדובר: כאן תוכלו להתכרבל ליד האח ולשמוע על הנס הקיפוד.)

בסדרה הזו יש ספרים נוספים. תורגם לעברית ספר נוסף של אנג'לה מקאליסטר - סיפורי עמים לאורך השנה, ובשפות נוספות יש סיפורים של דיקנס, מחזות של שייקספיר (כן, מונגשים לילדים) ועוד אחד, שאני הכי מקווה שיתרגמו: סיפורים מפחידים. 
תודה רבה להוצאת אגם שפינקו אותנו בספר הזה. ממליצה לכל מספרי הסיפורים שביניכם לאמצו אל חייקכם, למצוא את הילד המתאים, ובעיתות קשות אלה, גם כלב יסכון לתפקיד, ולצלול אל הסיפורים האלה.


     

      

     



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה