יום שלישי, 17 במאי 2022

המסע לגן עדן - פולה גרינליס


Journey to Paradise - Paula Greenlees
מאנגלית: שי סנדיק
הוצאת אריה ניר, 2022, 383 עמודים כולל ביבליוגרפיה
נקרא באפליקציית אינדיבוק

מה שקרא לי לקחת את הספר הזה אלי היא סינגפור. התמונה היפה דווקא קצת פחות. חששתי שמדובר בספר שהוא רומן רומנטי מהסוג הנמוך. אבל הסיפור מאד קריא ומעניין, ומה שקרה בסינגפור באמצע המאה הקודמת לא היה ידוע לי בכלל. 
מירנדה הגיבורה נשואה לג'רי היפה, איש משרד החוץ הבריטי, והם מגיעים לסינגפור בעקבות עבודתו של בעלה. מירנדה וג'רי איבדו את בנם התינוק והם ומשפחתם חשבו שהתחלה חדשה תעזור למירנדה להתגבר על האבל ולהתאושש. כשהם מגיעים לסינגפור שניהם מתרגשים ומצפים לטוב, אבל זוהי תקופה ומקום שבהם האישה מצופה להיות עקרת בית טובה ומסורה ולא לחקור במופלא. כן היא אמורה להתערב בקהילה של נשות העובדים במשרד החוץ, אנשי החברה הגבוהה. למרות הבית המפואר, המשרתים והנוחות הרבה מירנדה מרגישה בכלוב של זכוכית, והיא מתקשה ליצור חברויות אמת. הבדידות גורמת לה לחפש מקורות עניין אחרים וכשהיא שומעת על ילדה הולנדית שגורלה עומד לדיון משפטי היא יוצאת לעזרה. היא פוגשת את ד"ר ניק ויתנשו, הרופא הזוטר בבית החולים המקומי, ומתחילה להתנדב שם, למגינת ליבו של בעלה. המצב הפוליטי בסינגפור מקצין מצבים בינאישיים גם בין מירנדה לבעלה, וגם בין מירנדה לנשות אנשי החוץ שם. מירנדה מקבלת החלטות שמסכנות אותה, וכאן יש קטעי מתח בספר, שמאיצות את הקריאה בו. 
הפן האנתרופולוגי וההיסטורי בספר אכן עניין אותי והסיפור עצמו בהחלט נקרא ברצף. אבל יש בו משפטים כמו: "הוא נטל את ליבה וניפץ אותו לרסיסים." וגם: "ג'ורג'ינה גרמה לה להאמין שאם תלך אחרי ליבה תהיה מאושרת, אבל כשחיפשה אושר, לא הביאה בחשבון את המחיר." קשה לי עם כאלה, ולכן הספר מומלץ בהסתייגות. 








 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה