חפש בבלוג זה

יום רביעי, 22 באוגוסט 2018

גן של התחלות חדשות - אבי וקסמן


  

Abbi Waxman - The Garden of Small beginnings
גן של התחלות חדשות - אבי וקסמן
מאנגלית: אסנת הדר
הוצאת ידיעות אחרונות ספרי חמד - 338 עמודים

הולך ונמס לנו הקיץ. זקני צפת שוב אומרים שכבר שנים שלא היה קיץ חם כזה. אולי זה זמן מתאים להיכנס לגן קריר וירוק שעושה נעימי בבטן ובעיניים. התכנסנו הערב כי הנה יש כאן ספר שעושה בדיוק את זה. זה לגמרי ספר טיסות קליל, לא מכביד על הנשמה, עם הומור חמוד שמשחרר צחקוקים כייפיים מידי פעם, ומה, למה לא? מותר לנו גם כאלה, לא? הנה דוגמא:
"וברור שלתושבי לוס אנג'לס המסכנים ממילא יש רק עונה אחת או שתיים. חם, פחות חם. קצת גשם, אין גשם." עמ' 111. לא יודעת מאיפה זה מוכר לי ומה היא רוצה, זאת שצועקת שישראל מתייבשת. 

"בגדי סקי שאני לא צריכה מפני שאני לא יודעת לעשות סקי. שיט, אני בקושי מצליחה ללכת ברחוב בלי למעוד, הדבר האחרון שאני רוצה לעשות זה לנסוע למקום חלקלק ולקשור לרגלי משטחים מבריקים של פולימר מתקדם. אני מעדיפה כבר לשבור את שני הקרסוליים במקל ביליארד ולחסוך את כרטיסי הטיסה." עמ' 257
"אם אני מגלה שיש לי פיסת נייר ביד ואני לא בטוחה איפה כדאי לי להניח אותה, אני שמה אותה על המשטח הכי קרוב ומקווה שהיא תיהפך למטוס מנייר ותטוס לאן שהיא צריכה להגיע. " עמ' 282 (זה כתוב עלי בתעודת הזהות שלי, אגב.)
ורק עוד אחד, שאני ממש חייבת: 
"..."וכמו בלידה את נוטה לייפות את החלקים הכואבים בהקדם האפשרי. מכאן ריבוי הילדים והנישואים של אליזבת טיילור." עמ' 301
אתם מבינים? זה סיפור מחוייך בגובה העיניים. גם התרגום הוא כזה, זה כמו כשאנחנו יושבות על קפה עם חברה/ות, ומגחגכות על עצמינו בכיף.

הסיפור בקצר-קצרה הוא על לילי גירוון, אלמנה ואם לשתיים, עם אחות גזעית ואֵם שבורכה בטאקט מהגיהינום. היא מאיירת ספרים, ומקבלת משימה מהעבודה להשתתף בקורס גננות כדי לאייר ספר בנושא. 
למה להכביר מילים? קחו לכם עותק שישמח לכם את שארית החום. ונחכה ביחד גם לספר הבא שלה, Other People's Houses שנראה מדליק לגמרי גם הוא. 

        
     
      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה