חפש בבלוג זה

יום שני, 9 בנובמבר 2015

הסופרימס בדיינר של ארל - אדוארד קלסי מור

  

הסופרימס בדיינר של ארל - אדוארד קלסי מור
The Supremes at Erl's All-You-Can-Eat - Eduard Kelsey Moore
מאנגלית: גיל שמר
הוצאת משכל 2013, 367 עמודים
הסופרימס, אתם אולי זוכרים, להקה של שלוש זמרות אפרו-אמריקניות מדהימות, עם תסרוקות גבוהות, וביניהן גם דיאנה רוס ששרה כמו מלאך מהשמיים, וגילתה לנו את מייקל ג'קסון ואחיו? רוצים להיזכר בשיר שלהם? תלחצו כאן
ועכשיו תסתכלו על תמונת העטיפה המקסימה הזאת. שלוש נשים שחורות. כל אחת מהן ישות עצמאית ומיוחדת שיש לה את הקישוט המיוחד לה. אבל הראשים משיקים. קשר כזה אנחנו הבנות מכירות היטב. יש לנו מקום בראש שהוא משותף לנו ולבסטיז שלנו, לאלו שאן שרלי האסופית קראה להן Bosom friends. קשר שמתחיל לפעמים בילדות ולפעמים יותר מאוחר ונמשך לאורך שנים. יש בו דבש ויש בו עוקץ אבל תמיד אפשר לחזור אליו הביתה.
"אני מאמינה לך. אבל מה שאתה חייב להבין זה שאני אעשה ממש הכל כדי להגן על קומץ האנשים שבאמת אוהבים אותי בעולם הזה... אני רצינית כמו התקף לב. אם עוד פעם אחת תבוא לרחרח סביב ברברה ג'ין, אני אהרוג אותך.... אני לא ארצה להרוג אותך, ולא תהיה לי שום הנאה מזה. אבל בכל זאת, אני אהרוג אותך".
בתחילת הספר הזה אנחנו פוגשים את אודט, שחווה גלי חום ומתקשה לישון, ואז זה קורה לה. "למרות שעשיתי את המסע מהמיטה שלנו אל המטבח אלפי פעמים בחושך מצרים עם הילדים החולים ובאינספור מקרי חרום... ולמרות ששום רהיט לא הוזז בחדר השינה שלנו זה עשרים שנה, נגחתי את הזרת של רגלי הימנית בפינה של שידת המהגוני שלנו כבר בפסיעה החמישית למסע. קיללתי שוב, בקול רם הפעם... נאבקתי קשות בדחף לרוץ להעיר את ג'יימס ולהתעקש שיתיישב במיטה ויסבול יחד איתי."
ישר התאהבתי בה. הזרת הקטנה הזאת שלנו ברגל הרי מסדרת לנו את הרהיטים בבית כל הזמן, אתם בטח יודעים על מה היא מדברת...
שתי חברותיה של אודט הן קלריס - מוזיקאית מחוננת, רעיה מסורה לבעל בוגדני, וברברה ג'יין האלכוהוליסטית היפהפייה המקסימה שעדיין נאלצת להמשיך ולהתמודד עם המהמורות בחייה בגלל הילדות הקשה שחוותה. הן נפגשות מידי יום ראשון במקום הזה של ארל הקטן, הקרוי, מן הסתם, על שם אביו, ארל הגדול.  ארל הגדול ותלמה אשתו, יחד עם אמה של אודט וגברת רוזוולט (כן, ההיא שהייתה אשת הנשיא), הם משתתפים פעילים בספר. העובדה הזניחה שהם שוכני עפר זה מכבר, אינה פוגמת בכך כלל. גברת רוזוולט, אגב היא זו שגילתה לאודט על מחלתה.
יש דמויות ססגוניות נוספות בספר, לא אלאה אתכם, כי הרי אין מצב שלא תקראו אותו בעצמכם. זהו ספר עם המון הומור בריא וטוב. הדמויות מוצגות על מעלותיהן וחולשותיהן, אנושיות מאד.
באנגלית הספר הזה נקרא  The Supremes at Earl's all-you-can-eat  שתורגם משום מה לדיינר, למרות שבתוך הספר המקום מוכר כ"אכול-כפי-יכולתך"  המתאים יותר לטעמי בשל היותו יותר אינטימי, של השכונה, מה שמתאים יותר לאוירה הכללית בספר.....
עטיפות של מהדורות נוספות של הספר יכולות לתת תמונה נוספת. נכון שווה?
  

  

  

 


            
                    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה