חפש בבלוג זה

יום חמישי, 7 בינואר 2021

צעדים קטנים של אהבה - קתרין סנטר


 

How to Walk Away - Kathrine Center

מאנגלית: דנה טל
משכל, 2020, 383 עמודים

הספר הזה בא לאחר כמה ספרים כבדים ואחרי השנה הזאת שהיתה... נו, אתם יודעים, לא משהו. אז ביקשתי לעצמי ספר אופטימי, עם הומור טוב, גם קליל במידה אבל בלי להעליב את התאים האפורים שם למעלה. בקיצור - מצאתי. והנה אני רצה מהר לספר לחבר'ה.
מרגרט ג'ייקובסן עומדת להינשא לצ'יפ, חתיך מושלם ומצליח שהיא אוהבת ומעריצה. היא בעלת תואר שני במנהל עסקים ובעוד זמן קצר תתחיל לעבוד בעבודת החלומות שהשיגה. הכל נראה כמו התחלה של חיי אושר ועושר. אבל אז היא מסכימה להצטרף אל צ'יפ הטייס המתחיל שרוצה להרשים אותה, ולמרות הפחד ותחושת הבטן הרעה שלה - היא יוצאת לטיסה איתו. כל הנורות האדומות דולקות בעוז ואכן, אשר יגורנו ... 
מרגרט נפגעת קשות מהתרסקות המטוס, בעוד צ'יפ יוצא מהטיסה ללא פגע. כן, זה קצת לא הגיוני, אבל ככה זה בסיפור שלנו, וכאן, בניגוד לציפיות מתחיל הסיפור המתובל והכייפי הזה. 
מרגרט מגיעה לבית חולים כשהיא פצועה קשה, החלק התחתון של גופה אינו נשמע לה וחלק גדול מפניה וצוארה אכן נראים כמו תאונה נוראה. עכשיו מתחיל תהליך שיקום ממושך ומרגרט מצוותת לפיזיותרפיסט קשוח וקר וגם סקוטי, שמקפיד מאד על הכללים ונמנע מ - small talk. הוא גם אינו מעודד אותה ואינו מתלוצץ כמו פיזיותרפיסטים אחרים שנמצאים במקום, מה שמוסיף לדיכאון שהיא מצוייה בו ממילא.
אל בית החולים מגיעה לפתע קיט, אחותה של מרגרט, שהיא דמות מיוחדת, ומספקת הומור מיוחד פה. בכל פעם שהיא מופיעה בסיפור הקורא שמח לראות אותה והחיוך נמתח על הפנים.
זה סיפור מרגש, שהדפים בו נהפכים כמו מעצמם, וקצת חבל שהוא מסתיים. אם יתורגם ספר נוסף של הסופרת הזו, אני בודאי אהיה שם. זהו ממתק חביב וכייפי, שמספק זמן נעים וּמאוּורר, בעיתות הלא פשוטות האלה במיוחד. 

    

    


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה