חפש בבלוג זה

יום שני, 25 בספטמבר 2023

הדב, הפסנתר, הכלב והכנור - דיויד ליצ'פילד

The Bear,The Piano, The Dog and The Fiddle - David Litchfield
עברית: חנה לבנת
אגם הוצאה לאור בע"מ, 2023 38 עמודים

זהו ספר המשך לספר הנפלא הדב והפסנתר. גם הספר שלפנינו מציג חיבור בין רגש חברי לבין מוסיקה. 
הספר מתאים במיוחד לגילים שבין 3-5 אבל לדעתי אפשר גם לקרוא אותו לגדולים יותר וגם אלה שקוראים בעצמם, למשל אנשים בגילי, יתרגשו למקרא הסיפור הזה. 
בסיפור משתתפים שני גיבורים ראשיים - הקטור הכנר והוגו הכלב שלו, וגיבורת המשנה המאד חשובה כאן היא המוסיקה, הפעם - מנוגנת בכינור. הקטור הוא נגן רחוב מתבגר והוא פורש מנגינה, וזונח את החלום שלו להופיע באולמות גדולים. הוגו החבר שישב לצידו ברחוב כשניגן לקהל מצטער לראות את חברו הטוב גונז את הכינור ומתחיל לחיות חיים משעממים וחסרי תכלית. הוא לוקח את הכינור, עולה על גג הבניין ומתחיל לנגן. הוא משתפר בכך מאד ותושבי השכונה מאזינים לו בקשב רב. הקטור מתלהב ומלמד את הכלב את כל סודות הנגינה שהיו שמורים עימו. אבל אז מופיע בביתם דוב גדול, שמספר שיש לו להקה מוסיקלית והוא מזמין את הוגו להצטרף. 
מכאן מתחיל הסיפור להיות מורכב יותר רגשית והקשר בין הקטור להוגו מקבל סוג של תפנית. מצד אחד הקטור מאד מפרגן להוגו על הצלחתו הרבה אבל חוטים דקים של קנאה מתגנבים אל ליבו. 
כשאנחנו מספרים את הסיפור הזה לילדים - כאן המקום שבו הילדים המקשיבים יכולים לחוש ולהביע את השניוּת שברגש הזה. להתבונן בעצמם על רגעים של שמחה ועצב, על מקומות של קנאה והשלמה, כעס ופיוס. 
הסיפור, כמובן, מסתיים בסוף טוב. נא להירגע. 
הספר מאוייר בצורה יפהפייה. הציורים הם בצבעים חמים והמוסיקה מרפרפת ברקע.
מסר מרגש של חברות נצחית מתנגן עם המוסיקה בכל דף ודף, משאיר טעם טוב של יופי ואהבה, יחד עם כמה דמעות. 





  


  



    
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה