חפש בבלוג זה

יום שישי, 10 בפברואר 2023

בעוד חמש שנים - רבקה סרל


In Five Years - Rebecca Serle
מאנגלית: נעה בן פורת
הוצאת אריה ניר, 2023, 317 עמודים מודפסים
נקרא כעותק דיגיטלי באפליקציית עברית

דֶני כהן היא עורכת דין, אחת היותר טובות והיא חולמת להגיע ולעבוד בחברה הכי טובה בניו יורק, שמגלגלת עסקים בשווי מיליוני דולרים. היא מתכוננת היטב לבחינת קבלה בחברה הזו ויודעת לצפות מה יהיה בריאיון הקבלה שלה. 
לדֶני יש בן זוג, דייוויד, שהוא בדיוק מה שרצתה וכיוונה לו תמיד, הוא יודע לקרוא אותה, יודע בדיוק מה היא רוצה ומתי ומפנק אותה בהתאם. הוא האיש הנכון עבורה כבר שנים. ועכשיו הם מתארסים. הם גרים בבית הנכון, הם יודעים בדיוק מה כל אחד מהם אוהב, יש להם את בית הקפה שלהם ואת המשקה שלהם. זוגיות נכונה לפי הספר, בניו יורק. "קשה להאמין כמה מרחב יכול להיות בתוך האינטימיות הזאת, כמה פרטיות." עמ' 171.
בליל האירוסין חולמת דני חלום שבו היא נשואה למישהו אחר, גרה איתו בבית אחר והיא עונדת טבעת אירוסין שונה. זה מרגיש לה ממש טוב. החלום הזה מאד חי מבחינתה, אבל, הוא מתרחש חמש שנים מאוחר יותר. ואם יש מאפיין מובהק באופייה של דני - הוא היותה אישה רציונלית, עם שתי רגליים על הקרקע. כשהיא מתעוררת, היא שוב בביתה הרגיל, השנה היא שוב 2020, דייוויד שם וגם טבעת האירוסין הנכונה.

לדני יש חברת נפש, בלה. האהבה ביניהן היא אהבה גדולה שנבנתה עוד בילדותן, ולמרות השונוּת ביניהן הקשר הוא עמוק ומכונן. בלה היא אמנית תוססת, צבעונית, דינמית, אפילו אימפלסיבית, יש לה הורים מרוחקים, גלריה ובני זוג מתחלפים.
"אולי הייתי צריכה להרגיש מנותקת ממנה. הבחורה הזאת, חברתי הטובה ביותר, התאימה למקום המרוחק הזה כמו כפפה ליד. אני לא התאמתי, ולמרות זאת היא לקחה אותי איתה. היא תמיד לקחה אותי איתה, תמיד רצתה שאהיה חלק מחייה הרחבים, הפתוחים יותר. איך יכולתי שלא להרגיש בת מזל?" עמ' 47
ואז בלה מכירה את גרג, ולפתע יש לה אהבה גדולה, בלעדית, וכשהיא מפגישה אותו עם דני מסתבר שהוא אותו איש מהחלום ההוא.
עד כאן הטריגר.
כי זה ספר מאד לא צפוי. העלילה מובילה אותנו בכיוון אחד, ודווקא כשנראה שהבנו הכל ואנחנו יודעים מה הולך לקרות - או אולי עדיף לומר, יודעות מה הולך לקרות - הכל מתהפך. קראתי אותו בשקיקה. דף הפך דף. היו דפים שדמעתי בהם ואחרים שבהם צחקתי. חלק אחד מהסיפור התחבר לי לאובדן שחוויתי לאחרונה וחלק אחר, לרגשות מאד נעימים, לעומק החברוּת בין נשים. ניו יורק מככבת בספר וגם את זה אהבתי. לטעמי, כשכותבים סיפור שקשור למקום מסויים הוא צריך להיות מאד נוכח, וכאן זה בהחלט קורה. אהבתי את הספר הזה מאד. הוצאות רבות הוציאו אותו, אחת מהכריכות - זו מספרד - דומה לזו שלנו, השאר לא, אבל מקומה של העיר הגדולה אינו נפקד מאף אחת מהכריכות. 
ממליצה מאד.
   

  

  

  

  

 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה