חפש בבלוג זה

יום שבת, 25 בפברואר 2017

הסיני שקרא עיתון בתור לגרדום - ריקרדו סטרפאסה



En Chick que Leila el Diario en Fila del Patibulo - Ricardo Strafacce
מספרדית - סוניה ברשילון
הוצאת תשע נשמות 2016 - 116 עמודים


פה ושם נופל לידינו מעדן ספרותי משעשע, כזה שמורח לנו על הפרצוף הרציני, היודע-כל שלנו, חיוך מאוזן לאוזן. לעיתים אף משחרר מהפה, אף, אוזניים - צחוק כזה, שאם יש אנשים מסביבנו אנחנו מרגישים קצת נלעגים. מצד שני - יש כיף גדול יותר מזה?
אני כבר הייתי במיטה למעלה ודן עדיין היה למטה בסלון. ואני צחקתי... כל כל צחקתי. עכשיו, הוא כבר מכיר מה יש לו בבית, אז לא ממש היה מופתע, אבל בכל זאת...
זה מתחיל מבחורה יפה, מאד יפה, ששתתה קצת יותר מדי בירה. דבר זה גרם לה להסכים לפגישה עם סופר כושל שכתב רק ספר אחד (שגם הוא לא פורסם) ואשר סובל מאד מחוסר יכולת לנסח נושאים לשיחה. הגברת לא ממש יודעת איך להשתחרר מהטעות שעשתה, וכשהפגישה מתחילה, והאיש מגיע, מסתבר שהנפילה עוד גדולה יותר ממה שחששה. 
מה עושים? 
ממציאים סיפור. ככל שהסיפור הזוי יותר כך נכנס הסופר למערבולת גדולה יותר, ומשקיע מאמצים כבירים, גדולים עליו בכמה וכמה מידות, כדי למצוא חן בעיני הגברת. העלילה מתוקתקת במהירות, אין רגע דל, וגם הגופות נערמות בקצב. אני לא ממשיכה לספר לכם את העלילה, חבל לי, למרות שגם אם הייתי כותבת את העלילה כולה כאן, הייתם צוחקים בכל פה. כל עמוד, תוכלו לראות, מבדח יותר מקודמו..
"אוי, לא, רק לא זה, חושבת גבריאלה, זועפת כפי שרק היא יכולה לזעוף. כשהיא עונה, נתלה על פניה חיוך מזויף יותר מהתנ"ך... אפילו כלב ים לא היה מאמין לחיוך שמתנוסס על פניה של גבריאלה עכשיו. אבל הסופר שכתב רק ספר אחד (שלא פורסם) סבור שהוא אמיתי" עמ' 15
"פניה של גבריאלה היו חגיגה נוספת...אם בסואלדו לא הציע לה בו ברגע אחת מבין האפשרויות המוחלטות שצצו במוחו (נישואין או התאבדות מיידית), היה זה רק משום שלא יכול להתאפק עוד והיה מוכרח לספר לה על המידע שהשיג." עמ'  54
זהו ספר קטן - 117 עמ', כולל הסבר של ההוצאה (כדאי לקרוא) וגם קומיקס קטנטוש. הוצאת תשע נשמות הביאו לנו תופין שמדגדג את כל הרמ"ח והשס"ה. אל תתפלאו אם הלבלב שלכם יתחיל לצחוק.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה