חפש בבלוג זה

יום שני, 6 בפברואר 2017

ואז הגיעה פולט... - ברברה קונסטנטין


ואז הגיעה פולט - ברברה קונסטנטין
... Barbara Constantine - Et Poi, Paulette
מצרפתית - אביגיל בורשטיין
הוצאת כנרת זמורה ביתן 2014 - 208 עמודים

פעם בכמה זמן נופל לידיך ספר שמלטף לך את הנשמה. כן, פשוט כך. מזיז לך את כל הציניות שצברת כל החיים, שובר לך את המשקפיים השחורים, הורס לך את הגנים הפולניים שהבאת - לא חשוב מאיפה - וקורא לך למעלה, אל המחוזות הבהירים והאופטימיים, בהם מושלת אהבת החינם.
אז כשספר כזה נופל לידיים שלי - אני מספרת לכם עליו כדי לנחמד לכם את היום, ואולי אף יותר מזה. 
את פולט אנחנו לא פוגשים מיד. צריך להתכונן לבואה, להתמרק ולהצטחצח נפשית. את זה עושים תוך כדי מפגש עם כל מיני יצורים, אנושיים ואחרים, שאופיים המיוחד תורם לאוירה הכל כך נעימה, הרכה והמוארת בספר הזה. 
זה מתחיל מפרדיננד, אלמן שמתגורר לבד בחווה גדולה וריקה. הבדידות שלו נמצאת שם, אבל לא היא שמניעה אותו. למעשה, מה שקורה סביבו מזמין אותו להגיב, וכן, כשההתלבטות גדולה עליו הוא מזמן את אשתו שנפטרה וגם היא מנחה אותו לפי הצורך. וכך, כשהכלב של שכנתו קורא לו ובביתה יש ריח חריף של גז הוא נאלץ לפעול. 
לצערי, כבר כאן אני בוחרת להפסיק לדווח לכם, כי העלילה מתחילה להתרומם פה, ואין לי שום כוונה לקחת מכם את החויה המלאה. אני חושבת על חברתי חוה, שיש בה מידה כפולה של חוכמה וסובלנות משל אדם רגיל, ובזכות זה היא מצליחה לקיים בהרמוניה מופלאה משפחה של ניגודים. גם כאן, בספר, סובלנות וחוכמה הם שמות המשחק, וזה עושה לך מתוק מאד על הלב לקרוא את זה. 
תסתכלו טוב על התמונה של הכריכה. אתם רואים בה רק חלק קטן מהמשתתפים בספר, אבל גם בתמונה אתם רואים את השלווה המכילה שיש בין אנשים טובים. כמובן שלא רק אלינו בארץ הגיעה פולט...
כדאי לכם לקחת איזה פסק זמן מהחדשות, מהפוליטיקה, מהנאחס. תקראו את זה. זה ממש יעשה לכם טוב. 



    

     

2 תגובות:

  1. אהבתי מאוד את מבחר הכריכות השונות לאותו הספר שאת שמה בסוף כל סקירה.
    רעיון מבריק! ובכלל, נעים פה בבלוג שלך.

    השבמחק
  2. תודה רבה דינה יקרה. נעים לשמוע.

    השבמחק