חפש בבלוג זה

יום שני, 13 בינואר 2020

מסע עולמי ב 80 חידות - אלכסנדרה ארטימווסקה


מסע עולמי ב 80 חידות - אלכסנדרה ארטימווסקה
Around the World in 80 Puzzles - Aleksandra Artymowska
מאנגלית: יעל קליפר
הוצאת שוקן, 2019, 94 עמודים

הילה הספרנית החביבה המליצה לי על הספר הזה מזמן, ואמרה שאצלה במשפחה עדיין מאד נהנים ממנו. היא גם אמרה שנראה לה שזה יעניין מאד את הקטנים. לא קטנים מאד, אמנם. הייתי אומרת שזה מתאים במיוחד החל מבנות ובני 6, אבל, מהגיל הזה וצפונה ממנו, בני כל גיל ירוו ממנו נחת. כשפתחנו את הספר לראשונה לא הצלחנו להתנתק למרות השעה המאוחרת והעייפות מנסיעה בגשם סוחף ומסמא הביתה. 
הרעיון העיקרי כאן אינו הסיפור - הנשען כמובן על ז'ול ורן ידידנו - אלא החידות. הספר מכיל דפים כפולים ובכל עמוד יש שתי חידות. חלק מהחידות מאתגרות יותר וחלקן פחות. אבל כל האנשים שהיו סביבי מאז הגיע הספר הביתה נהנו לדפדף בו ולפתור את השאלות. חלק מהחידות הן מעין מבוכים, בחלקן צריך למצוא פריט מסויים בתמונה, בחידה אחת צריך להתאים גלגלי שיניים כדי לייצר שרשרת שתפעיל מדחפים שיתניעו רחפת או צוללת. הדפים מצוירים בכישרון רב ובחן, ויש בהם כלי תחבורה שונים שאִיתם ניתן להגיע למקומות שונים בעולם, כמו מגדל אייפל (שצריך לבנות מחדש וגם למצוא איזה חלק לא שייך לו) או מבנה קשתות מזרחי מקושט שצריך להתאים לו חלקים חסרים. 
הספר מספק שעות של עיסוק לילדים ולמבוגרים, והילדים בקשו לקחת אותו לגן ולבית הספר כדי להראות לכולם.
ממליצה לכם מאד לזמן את הספר הזה אליכם, גם בגלל החוויה האסתטית היפהפייה, וגם בגלל זמן של כיף שאפשר לבלות איתו. ואתם יודעים מה? אולי בחורף במיוחד, אבל גם בשעות שמתחשק משהו שקט. לילדים, אבל בהחלט גם למבוגרים.
כמובן שהספר זכה להוצאות רבות גם בעולם, כאן תראו חלק מהן. יש עוד ספר אחד בסגנון, של אותה מחברת שמביא חידות מן הים. למיטב ידיעתי הוא לא תורגם עדיין אבל אולי, אם נביע משאלה ונרצה מאד - גם לנו יתרגמו. ספר של כיף.

   

   

   



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה