חפש בבלוג זה

יום שלישי, 28 בינואר 2020

מוזיאון הצמחים - קייטי סקוט וקאת'י ויליס


Botanicum - Katy Scott and Kathy Willis
מאנגלית: גיא הרלינג
הוצאת שוקן 2019, 96 עמודים,
מבוא מאת פרופ' קאת'י ויליס מהגנים הבוטניים המלכותיים בקיו, לונדון  (Kew Botanic Gardens)

נראה לי שהכי מתאים יהיה לתאר את הספר הזה - או אולי מוטב לקרוא לו אלבום - כמפוֹאָר. פותחים את הספר ומרגישים ממש כמו במוזיאון. שימו רק מוזיקה מתאימה. הצילומים והאיורים של הצמחים כל כך יפים, שלתחושתי, ההרגשה בדפדוף בספר היא ממש חגיגית. 

"אין זה מוזיאון רגיל. דמיינו שיכולתם לצאת לטייל בכל שדה, חורשה, יער גשם טרופי או מרבד פרחים ברחבי העולם. חשבו איך הייתם מרגישים אילו יכולתם לראות בעת ובעונה אחת את כל הצמחים היפים, האקזוטיים והמוזרים ביותר. האם תהיתם פעם מה הייתם רואים לו נדדתם אחורה בזמן, אל ראשית החיים על פני האדמה?..." עמ' 1

כך נפתחת הדלת אל המוזיאון המיוחד הזה.

מי שקורא בספר פוגש בו ישר בהתחלה את ראשוני הצמחים, אלה הפרימיטיביים ביותר, גם הם, מצויירים כאן במלוא קסמם. אצות, טחבים, חזזיות ופטריות, דברים שבטיולים שלנו אנחנו עלולים לפספס או לעבור לידם בלי לדעת איך הם באמת נראים, וכמה הם יפים. מכאן ממשיכים לעצים: עצים מחטניים, עצים טרופיים, עצי פרי ונוי, יערות גשם. בהמשך - דקלים וצ'קסים, שאני, למשל, לא ידעתי מהם עד כה... וכך זה ממשיך עד לפרחים המורכבים המעניינים ביותר, הסחלבים ואחרים יפהפיים. בפרק האחרון מוסבר בצורה גרפית איך צמחים מתאימים עצמם לסביבה. כאן נפגוש צמחים טפילים ואפילו צמחים טורפים. 
למרות שבטיול רגיל היינו לוקחים אולי נעליים נוחות וכובע - וכשתגיעו לגני קיו, זה יהיה מן הראוי והמומלץ - כאן הייתי ממליצה ללבוש מחלצות, לנשום עמוק ולהינות מהמראות המקסימים האלה.

הספר מתאים לכל גיל, והוא חלק מסדרה שכתבו שתי המחַברות. אני מצרפת כאן תמונות של ספרים אחרים בסדרה. בואו נקווה שיתרגמו לנו גם אותם.

    

     


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה