חפש בבלוג זה

יום שלישי, 14 ביולי 2020

רעיה צעירה ויפה - טומי וירינחה


רעיה צעירה ויפה - טומי וירינחה
Een Mooie Jonge Vrouw - Tommy Wieringa
מהולנדית: אירית באומן
הוצאת כתר הסדרה הקטנה, 2020, 137 עמודים

אֶדוַורד הוא וירולוג. חוקר מוערך מאד באקדמיה שלזכותו נזקפים מחקרים חשובים בתחום מחלת האיידס ושפעת העופות ועוד. איש בן 42 שמעולם לא התאהב באישה. יום אחד הוא רואה את רות, צעירה בת 28, יפה ורעננה והאהבה ניצתת בו בלהט. למרות הנבואה השלילית של אביה של רות הם נישאים. הוא ממשיך בחיים האקדמיים שלו, וחוקר נגיפים תוך ניסויים בבעלי חיים. רות היא צמחונית. "לפעמים הם אירחו לארוחת הערב את חבריה מתקופת האקטיביזם. אדוורד חשב שבצמחונות שלהם יש משהו עקר ויללני, ואילו שלה נראתה לו טהורה ואצילית." עמ' 44.
לאחרונה, חלק מנושאי מחקריו כמו איבדו מזוהרם לאחר שנמצאה התשובה להם, אך המוניטין שלו כחוקר הולך לפניו. השוני בין גישותיהם לסבלם של בעלי חיים גורם בתחילה לזמזום מטריד בין בני הזוג, זמזום שמתגבר עם הזמן. לאחר קשיים לא מעטים נכנסת רות להיריון ויולדת את מוריס. כניסתו של תינוק למשפחה גורמת למתח מתגבר בין שני בני הזוג. אדוורד בוגד ברות. 

"אט-אט חלחלה בו ההבנה שגם היופי, ואולי דווקא הוא, מסוגל להכאיב, חותך בך באור." עמ' 11

"אדוורד לא אהב לראות אותה בחברת בני גילה. זה רק חשף את מה שקרה כשהיו ביחד: הוא לא נעשה יותר צעיר בנוכחותה, אבל היא נעשתה מבוגרת יותר. בחברת בני גילה חזרה לגילה האמיתי, קליל ומנצנץ, בשעה שהוא נזנח הרחק בעתיד על האי שלו, רוטן אל תוך הזקן." עמ' 46

זוהי נובלה שכתובה רהוט וחזק. הגישה של האקדמיה למחקרים ולחוקרים בנושאים וירולוגיים מרתקת. אני נשאבתי לגמרי. זה הדליק לי בזרקור את הבהילות שבעבודתם של החוקרים האלה, ומה יותר אקטואלי מזה בַּעִיתות האלה? גם תהליך הקמילה של הקשר הזוגי כאן מרתק. אין הרבה סופרים הולנדים שתורגמו לעברית, (ואני אומרת בלחש שאני פחות אוהבת את הרמן קוך), והספר הזה, מטלטל ומדוייק כפי שהוא, הוציא אותי מאזור הנוחות שלי והדביק אותי אליו עד הסוף.



      

     

      


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה