חפש בבלוג זה

יום ראשון, 18 באפריל 2021

שודדי-הים, יומן המסע של קפיטן ויליאם לאבר - דאגלס א. סטיר

 


Pirateology - Illustrated by Ian Andrew, Anne Yvonne Gilbert &Helen Ward
מאנגלית: אריה חשביה, ייעוץ מקצועי: נמרוד אשל
הוצאת שוקן 2007, פורמט אלבום לא ממוספר

זהו ספר אינטראקטיבי מרהיב ביופיו, הנפתח באיגרת מאת סמיואל שוט, נציגו של ג'ורג', מלך אנגליה, סקוטלנד ואירלנד במושבות האמריקאיות של שנת 1723. האיגרת נשלחה אל אדון ויליאם לאבר, רב החובל של האוניה "חתול הים" ובה הוא מכריז מלחמה על שודדי הים. 
"אני מתיר לך לצאת עם צוותך ב"חתול הים" כדי להילחם בשודדי הים, להתקיף, להרוג, למגר ולהשמיד אותם בכל מקום שבו תמצא אותם, לקחת שלל את ספינותיהם ואת כל אשר להם, ובמיוחד לרדוף אחד שודדת הים האימתנית ארבלה דראמונד ואחרי צוות המרצחים שלה..." המלך ממשיך ומורה לכל מי שנמצא באזור לעזור בידיו של הקפיטן ויליאם לאבר למצוא ולתפוס את השודדים, שעל ספינתם מתנוסס דגל שחור עם גולגולת ועצמות מוצלבות. מי שמצטרף למרדף הזה מקבל עידוד רב וגם פרס כספי.

הקפיטן האמיץ יוצא לדרך ואנחנו הקוראים, חלקנו צעירים יותר אבל חלקנו האחר מבוגרים, מתלווים אליו ונהנים ליטול חלק בהרפתקה הזו. לפנינו יומנו של ויליאם לאבר והוא מכיל כל כך הרבה. יש בו הכל מכל וכל, ולנו, המתארחים בספינה שלו, יש המון מה לחקור ולראות. בין היתר ניתן ללמוד על סוגי ספינות, מפות ועזרי ניווט, דגלים, סוגי נשק, בעלי חיים שפגשו אנשי הספינה בדרך וכאלה שמלווים אותם בספינה עצמה ומכתבים. תוך כדי תאור המרדף יש בספר היפה הזה שלל חפצים ועזרים, את חלקם ניתן לראות כשפותחים צוהר אל בטן האוניה. יש כאן שקיות עם פתיתי זהב, יש מדריך קשרים, כולל חוטים להתנסּוּת, יש גם תמונה של תותחים ימיים והקליעים שלהם. זהו אלבום עשיר ומלא בתוכן ועיסוק. מתאים לקטנים (7 ומעלה) וגדולים. 
מומלץ בחום.

  

 

  






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה