חפש בבלוג זה

יום שבת, 19 במרץ 2022

ספינת הגורל - כריסטינה בייקר קליין

 

The Exiles - Christina Baker Kline
מאנגלית: שרון פרמינגר
ידיעות אחרונות, חמד, 2022, כולל תודות ורקע

יש לי חולשה לספרים שמספרים על אוסטרליה. מאז שחזרתי מטיול - לגמרי קצר מדי - מהיבשת האוקיינית אני מחפשת עוד חומר על המקומות האלה ומתרפקת בלי בושה. הספר הזה הוא בוודאי לא הספר הכי טוב שתקראו, אבל ההנאה ממנו מובטחת לכם. גם אם חלקים בסיפור מאד ברורים מראש, ולפעמים העלילה קצת מאולצת, יש בו המון מידע מעניין, וכיף לקרוא אותו. 
שלוש נשים הן הגיבורות הראשיות של הסיפור. אוונג'לין היא ביתו החסודה של כומר, שעובדת כמחנכת של ילדים בבית אמיד ומתאהבת שלא בטובתה בבן המשפחה. הייזל, ביתה של מיילדת שיכורה, הנשלחת לגנוב למחייתה שלה ושל אימה המזניחה. מתינה, ילדה אבוריג'ינית המשמשת קישוט מחמד בבית משפחת פרנקלין, שם אמורים לחנך ולתרבת אותה, עד - אם יצלח הניסוי בה - שאולי תהיה כמותם, לתשואות המבקרים החשובים. שלוש הבנות הללו נפגשות. בלונדון של 1840, אוונג'לין והייזל מואשמות בגניבה ונשלחות, כאסירות, אל מושבת העונשין בארץ ואן דימן (Van Deimen`s land), בטסמניה. על האוניה בדרך מסתבר לאוונג'לין שהיא הרה והייזל המיילדת עוזרת לה בלידה. כאן הן פוגשות בשניים שישפיעו על גורלן: המלח באק, והרופא דאן. 
המסע והסיפור כולו כמו נקרא מעצמו. הוא מרתק, נעשה כאן מחקר מעמיק, והוא מביא את הקורא/ת למקומות פחות מוכרים בהיסטוריה ובעולם. אני ממליצה עליו בהחלט.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה