חפש בבלוג זה

יום חמישי, 25 במאי 2023

כל קיץ שיבוא - קרלי פורצ'ן


Every Summer After - Carley Fortune
תרגום: שי סנדיק
הוצאת אריה ניר 2023, 319 עמודים מודפסים
נקרא כעותק דיגיטלי באפליקציית אינדיבוק
הקיץ כבר כמעט כאן. וגם החופש הגדול מתקרב.
בספר הזה יש שישה כאלה. הסיפור עובר בין הזמנים, הם מתוארים בגוף ראשון על ידי פרספונה. פרספונה זה שֵׁם שיש עימו סוג של מחוייבות, אתם זוכרים אולי את הסיפור הזה מהמיתולוגיה.  פרספונה היפה, אישתו של האדס, אֵל השאול, אשר נחטפה על ידו לשם. רק אחרי מאמצים רבים של אימה החזיר אותה השליח הרמס, אבל היא נאלצה לעבור ולשוב מדי פעם אֶל השאול. 
לא מפתיע שהגיבורה של הספר שלפנינו לא כל כך אהבה את השם שניתן לה ולכן אוהביה קראו לה פרסי. הוריה של פרסי הם אנשים נאורים ומשכילים, ומלבד העניין הזה הם הורים טובים ואנשים מקסימים באמת ובתמים. אבל בינינו, אם ההורים שלי היו מפילים עלי שֵם כזה...
בסיפור הזה פרסי עוברת ממקום למקום, מֵעַבָר להווה, ממקום עבודתה כעורכת מוערכת בעיתון חשוב, אל אותו אגם שבילדותה ובנערותה היה הבית החם השני שלה. היא מגיעה עם הוריה לעיירה בריז' ביי, שם היתה להם בקתה ליד האגם, בשכנות לאישה מקסימה ששמה סו ושני בניה. אחד הבנים, צ'רלי, מבוגר מפרסי בכמה שנים והשני, סם, הוא בגילה, וחברות עמוקה צומחת ביניהם. הם עושים המון ספורט: רצים הרבה ושוחים הרבה (אפשר היה קצת פחות, אם יורשה לי), הם עובדים בבית הקפה האהוב על כולם בניהולה של סו, שטים בסירה ומבלים בנעימים במשך כל הקיץ. בכל קיץ חוזרת פרסי עם הוריה אל הבקתה הזו ואל סם, ומדי שנה צומחת ומלבלבת לה עוד גם האהבה.
אבל עם התבגרותם, כשסם נוסע ללמוד רפואה, נובע קרע ביניהם שאת הסיבה לו עלינו הקוראים לקרוא ולגלות. הם נפרדים בשברון לב לשנים ארוכות. ושוב אנחנו בהווה ועכשיו הם כבר אנשים בוגרים. פרסי מקבלת הודעה מפתיעה מצ'רלי שמעוררת את העניינים מחדש.
כאן הסיפור מתרחב, ועובר מקיץ לקיץ, ומדי פעם גם לזמן הווה, עד הנתק ועד הנגיעה הזהירה במקום הפגוע. 
זהו רומן רומנטי. יש בו מעט סקס, יש בו אהבה נכזבת ותעלומה שמתבררת בסוף הספר, וכמובן, יש תהייה אם יש מקום להזדמנות נוספת. יש גם הומור חביב. 
הסיפור מתאים לקיץ, לא מצריך יותר מדי התעמקות מחשבתית אבל נעים מאד לקריאה. ספר טיסות מוצלח בהחלט לקיץ המתרגש עלינו בקרוב.

 

  

  

  

 






 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה