חפש בבלוג זה

יום חמישי, 11 ביולי 2019

חנות ספרים על גלגלים - ג'ני קולגן


The little shop of happy ever after - Jenny Colgan
מאנגלית: ניצן לפידות
הוצאת הכורסא 2019, 351 עמ'

המון סופרלטיבים שמעתי על הספר הזה: שהוא ספר כייפי ונעים, קליל, מתאים לקיץ.
גם אני אהבתי אותו. במיוחד בהתחלה. התענגתי על הסיפור המתוק הזה. 
מסופר על נינה, ספרנית אוהבת ספרים ואגרנית שלהם, שפוטרה מעבודתה בספרייה העירונית שבה עבדה. נינה גרה עם שותפה והיא ממלאה את הדירה הקטנה שלהן בספרים שאספה וליקטה, מתוך תחושה של אימוץ, משל היו יתומים או חיות נטושות.
בכסף שקיבלה עם פיטוריה, ובעקבות מודעה שקראה, היא נוסעת לסקוטלנד, רוכשת מכונית מסחרית מקרטעת וישנה, סוג של אוטו-גלידה, וזו הופכת להיות חנות ספרים שנושאת את השם "עד עצם היום הזה", או באנגלית Happy ever after.
בסקוטלנד הכל יותר יפה ופסטורלי, האנשים יותר חביבים, הטלויזיה מצויינת... - לא, זה לא. אבל היאוש נעשה יותר נוח. זה כן. יש סיפור אהבה עם חוואי חסון ומתולתל, יש דמויות שהקורא מתאהב בהם בחטף, הכל די צפוי, אבל מה? זה עושה נעימי בבטן.
גילוי נאות שהיה שלב בספר שהמתיקות היתה קצת מוגזמת לי. היה די ברור מה הולך לקרות. אבל זה בכל זאת היה סוג של ממתק לקיץ. ומלבד זה, תקשיבו, ספרנית שמתוך משבר מגשימה חלום, ועל הדרך מוצאת זוגיות רומנטית, בסיפור שמשובץ בהמון המון אבני חן ספרותיות. מה צריך יותר מזה? 
ובנימה אישית: אני משמשת כספרנית בספרייה ציבורית. הספרניות של פעם שהיו נוקשות וצפודות, עם משקפיים על קצה האף שכאילו למדו באוניברסיטה רק להגיד ששששש... אלה די נפקדות מהספריות החדשות. אין שקט בספרייה שלנו, גם לא במרבית הספריות האקדמיות בארץ, אגב. הספרייה היא יותר מקום קהילתי ובתור שכזה, יש הרבה אקשן בו. אבל כמו אצל נינה שבספר גם אצלנו יש אהבת ספרים גדולה, וספרניות שיודעות להציע לך בדיוק את מה שמתאים לך, תְּלוי עונה, מצב רוח, מצב העומס הרגשי והתעסוקתי שלך, ציפיותיך מהפנאי שלך, ועל מה תרצה או לא תרצה להשקיע אותו. אנחנו מאד משתדלות להיות במקום המייעץ הזה, ולתת את המענה המדוייק ככל שניתן לקוראים שלנו.
בואו, תנסו אותנו. 
ובינתיים, קחו לכם לים, או למיטה - או לאחד מהמקומות שהסופרת מציעה בתחילת הספר  - את הספר הזה. הוא מחליק בקלות בגרון ומשאיר חיוך על השפתיים.

   

   



2 תגובות:

  1. אכן נשמע כמו ממתק כיפי! והפעם הבחירה בכריכה הכי יפה קשה. אהבתי את כולן! ותראי כמה שמות הספר הזה קיבל.

    השבמחק
  2. אכן, הרבה שמות. הייתי צריכה לוודא שזה אותו ספר, כי יש לסופרת אחרים שעלולים להטעות. איזה כיף שאת, דינה.

    השבמחק